Kilkadziesiąt tysięcy ogłoszeń o pracę. Mniej więcej tyle propozycji zatrudnienia widnieje na jednym z najpopularniejszych serwisów dla szukających stałego zarobku. To znacznie więcej niż można by było odnaleźć w lokalnych gazetach, agencjach zatrudnienia czy na targach pracy. Internet jest miejscem, w którym szukanie pracy jest jednocześnie sporym wyzwaniem i nieoczywistym zajęciem. Trzeba bowiem do tematu podejść wystarczająco kreatywnie, aby wyróżnić się w gąszczu innych kandydatów. Jak się zabrać do składania aplikacji online, aby przyniosło to pożądany skutek?
Dobre CV i atrakcyjny list motywacyjny to podstawa…
Jednym z pierwszych działań, jakie należy podjąć przed rozpoczęciem poszukiwań pracy, jest przygotowanie ciekawego curriculum vitae. Warto jednak zaznaczyć, że wcale nie musi być to dokument uniwersalny. Chodzi przede wszystkim o to, aby zawierał konkretne i przydatne dla pracodawcy informacje, dzięki którym zainteresuje się on aplikacją kandydata. Życiorys zawodowy powinien mieć oszczędną formę i musi być dopasowany do specyfikacji pracy. Z tego względu warto mieć przygotowanych kilka CV, jeśli np. mamy zamiar aplikować na wiele różnych i niepowiązanych ze sobą stanowisk. Podobnymi prawidłami rządzi się komponowanie listu motywacyjnego. O ile ogólny schemat może być podobny, to warto każdorazowo dopasowywać treść listu do konkretnego rodzaju stanowiska.
… ale na rynku są też firmy, które rekrutują bez CV
Rozważasz zmianę pracodawcy i jesteś gotowy podjąć nową pracę od zaraz? W branży retail, jedną z sieci, która rekrutuje bez konieczności dołączania CV jest Biedronka. W wielu kampaniach na stanowiska początkowe takie jak kasjer, pracownik sklepu, magazynier czy pracownik lady tradycyjnej, które prowadzone są w Internecie, np.na Facebooku, można wypełnić prosty formularz rekrutacyjny. Sieć wychodzi naprzeciw kandydatom, którzy nie posiadają takiego dokumentu w swoim telefonie, ale chcą łatwo i intuicyjnie zaaplikować. Aplikacja w trzech krokach możłiwa jest tutaj: www.pracawbiedronce.pl/rekrutacja-sklep/.
Poszukiwania idealnego pracodawcy – na co zwrócić uwagę?
Nie tylko kandydat powinien cechować się profesjonalizmem. Jeśli oferta pracy, którą zauważymy w Internecie nie ma odpowiednich informacji – to znak, że pracodawca nie wie dokładnie, kogo szuka. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na zakres obowiązków pracownika, formę zatrudnienia, możliwość rozwoju osobistego i ogólną renomę zatrudniającego. Najbezpieczniej jest szukać pracy w miejscach zweryfikowanych i wiarygodnych, wyszukując oferty kompletne i sprawdzone. Przykładami takich miejsc mogą być oficjalne strony internetowe przedsiębiorstw, które zamieszczają na nich najnowsze propozycje zatrudnienia. Tak jest m.in. w sieci sklepów Biedronka, gdzie wszystkie oferty są przedstawione w sposób klarowny i bezpośredni dla internauty.
O czym jeszcze pamiętać, przygotowując się do szukania pracy przez sieć?
W poszczególnych zgłoszeniach należy podawać informacje, które dotyczą pożądanej formy kontaktu. Warto tym samym odwiedzać swoją skrzynkę mailową i być przygotowanym na telefon od potencjalnego zatrudniającego. Zgłoszenia, które nie posiadają tego typu danych, są bardzo często ignorowane przez pracodawców. Niezłym pomysłem, oprócz załączenia oryginalnego CV i opcjonalnego listu motywacyjnego, będzie napisanie krótkiej, kurtuazyjnej wiadomości. Może mieć ona formę prośby o kontakt ze strony zamieszczającego ogłoszenie o pracę. W poszukiwaniu pracy przez Internet pomagają także liczne portale ogłoszeniowe. Należy jednak każdorazowo sprawdzać pracodawcę, prosząc choćby o podanie danych firmowych przed wysłaniem informacji o swoim imieniu, nazwisku czy miejscu zamieszkania.






